Πέμπτη 23 Απριλίου 2015

Χαρης Πανοπουλος: Η παραδοσιακή μουσική έχει αλλοτριωθεί πλήρως τα τελευταία 15-20 χρόνια και όλοι γνωρίζουμε το πώς και το γιατί


nlpradio: Κατ' αρχάς θα ήθελα να μας συστηθείς;
  • χαρης πανοπουλος: Διανύω το 23 έτος της ηλικίας μου. Έχω μεγαλώσει στην Αθήνα αν και η καταγωγή μου είναι απ' την Ορεινή Γορτυνία και τη Ναύπακτο. Σπούδαζα οικονομικά στην Πάτρα αλλά τελικά με κέρδισε η αγάπη μου για τη μουσική. Μου απομένουν 2 χρόνια για το πτυχίο καθηγητής φωνητικής και παραδίδω μαθήματα λαούτου στο Εθνικό Ωδείο Περιστερίου.Είμαι επίσης στον δεύτερο έτος της βυζαντινής μουσικής.

nlpradio:Τι σημαίνει για σένα η μουσική; Ήταν πάντα στη ζωή σου η απλά σου προέκυψε;
  • χαρης πανοπουλος: Νομίζω πως ασχολούμαι με την μουσική από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, με διαφορετικούς τρόπους βέβαια. Αν αναλογιστείς ότι ξεκίνησα να παίζω πιάνο στα έξι μου χρόνια, ναι, η μουσική μάλλον ήταν πάντα στη ζωή μου. Είναι το μέσο με το οποίο εκφράζω τα ''δεδομένα'' και τις ''πληροφορίες'' της καθημερινότητας μου.

nlpradio:Αγαπάς πολύ την παράδοση; Ποιο άλλο είδος σου αρέσει να ακούς;
  • χαρης πανοπουλος: Με την παραδοσιακή και την έντεχνη μουσική μεγάλωσα. Τα δύο ύφη αυτά εξερευνώ εδώ και δύο χρόνια που ασχολούμαι επαγγελματικά με την μουσική, αλλά δεν σου κρύβω πως το τελευταίο διάστημα ακούω αρκετά διαφορετικά πράγματα για να μπορέσω να εντάξω καινούργιες ιδέες και τεχνοτροπίες στις συνθέσεις μου.

nlpradio: Τι μήνυμα θα ήθελες να μεταφέρεις σε όσους νέους σνομπάρουν ή δεν τους εκφράζει η παραδοσιακή μουσική;
  • χαρης πανοπουλος: Η παραδοσιακή μουσική έχει αλλοτριωθεί πλήρως τα τελευταία 15-20 χρόνια και όλοι γνωρίζουμε το πώς και το γιατί. Ο καθένας έχει τον δικό του τρόπο να εκφράζεται και να εξωτερικεύει τα συναισθήματα του. Το να μην σε εκφράζει η παραδοσιακή μουσική είναι κατανοητό και απολύτως σεβαστό. Το να τη σνομπάρει κάποιος πάλι είναι λογικό. Το 95% της νεολαίας της χώρας μας δεν γνωρίζει ποία είναι η μουσική του τόπου της και τα πρότυπα που της έχουν δημιουργήσει είναι να γλεντάει σπάζοντας πιάτα και πετώντας λουλούδια. Το μόνο που θα ευχηθώ εγώ είναι να αφουγκραστούμε τα σημάδια των καιρών και να θέσουμε νέες βάσεις στη μουσική μας. Γιατί η χώρα μας έχει και τρομερό μουσικό πλούτο.

 
nlpradio:Υπάρχουν κάποιοι καλλιτέχνες που σε έχουν επηρεάσει στη μέχρι τώρα πορεία σου; Κάποιοι άλλοι που θα ήθελες να συνεργαστείς μαζί τους;
  • χαρης πανοπουλος: Είναι πολλοί οι καλλιτέχνες που θαυμάζω για την μέχρι τώρα προσφορά τους στο ελληνικό τραγούδι. Από αυτούς που έχω επηρεαστεί κυρίως ως άνθρωπος και ύστερα ως μουσικός είναι η δασκάλα μου και μέλος των Χαϊνηδων, Μαρία Κώτη και ο τραγουδοποιός και δάσκαλος μου στο λαούτο Γιάννης Κακλής. Επίσης, μεγάλη εμπειρία και τιμή ήταν η συνεργασία μου τον περασμένο χειμώνα με την Μαριώ και την Λένα Αλκαίου. Οι δύο μεγάλες αυτές κυρίες του ελληνικού τραγουδιού, αποτέλεσαν σχολείο για μένα και νιώθω ιδιαίτερα τυχερός που τις γνώρισα και συνεργάστηκα μαζί τους.

nlpradio:Ποιο μάθημα ζωής πήρες με τον πιο δύσκολο τρόπο;
  • χαρης πανοπουλος: Καθένας από εμάς είναι μία μικρή σταγόνα στον ωκεανό των αιώνων. Δεν μπορεί κανείς να αγοράσει την αθανασία. Να ζούμε το τώρα. Να αγαπάμε και να συγχωρούμε. Γιατί δεύτερη ζωή δεν έχει.

nlpradio:Σου αρέσει να βάζεις στόχους για το μέλλον και να τους κυνηγάς, ή αφήνεις τα πράγματα στην τύχη τους;
  • χαρης πανοπουλος: Για να κάνεις το οτιδήποτε χρειάζεσαι υγεία. Ναι, έχω στόχους. Προσπαθώ να εξελίσσομαι στη μουσική μου, με σεβασμό, υπομονή και αγάπη σε αυτό που κάνω. Ο χρόνος θα δείξει για όλους μας μέχρι που μπορούμε να φτάσουμε. Χωρίς βιασύνες μα με ταπεινότητα.

nlpradio:Πιστεύεις στους ανθρώπους?
  • χαρης πανοπουλος: Φυσικά! Ο άνθρωπος μπορεί να καταφέρει τα πάντα. Για το πρώτο πράγμα που νιώθω ευλογημένος μέσα από την ενασχόληση μου με την μουσική, είναι οι άνθρωποι που έχω γνωρίσει, οι φίλιες που έχω αναπτύξει. Όταν έρθει η ώρα του απολογισμού για τον καθένα μας, το μόνο που θα έχει αξία είναι τα πρόσωπα που θα μας πλαισιώνουν.

 
nlpradio: Νέα κυκλοφορία "ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟ(ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ)"τι θα ακούσουμε πες μας λίγα λόγια; 
  • χαρης πανοπουλος: Καλοκαίρι 2013 στο νότιο Ρέθυμνο. Εγώ τραγουδούσα συνεχώς αυτόν τον υπέροχο σκοπό από το ακριτικό Καστελόριζο. Οι καταστάσεις και η κρητική κατάνυξη, ώθησαν τον αδελφικό μου φίλο Θοδωρή Παρασκευόπουλο να γράψει τις εκπληκτικές αυτές μαντινάδες. Το ''Τριαντάφυλλο'' είναι ουσιαστικά η αποτύπωση της πραγματικότητας ενός ''λουλουδιού που χάθηκε'' και εμείς αποφασίσαμε να του τραγουδήσουμε το χαμό του. Θα ήθελα να ευχαριστήσω μέσα από τα βάθη της καρδίας μου όλους όσους βοήθησαν να ολοκληρωθεί αυτό το κομμάτι και ιδιαίτερα την παραγωγό και φίλη Ισμήνη Πεπέ.


nlpradio: Υπάρχουν κάποια σχέδια για το μέλλον; Θα σε δούμε κάπου σε επίπεδο ζωντανών εμφανίσεων;
  • χαρης πανοπουλος: Αυτή τη στιγμή βρίσκομαι στο στούντιο ηχογραφώντας το επόμενο τραγούδι μου, σε στίχους Οδυσσέα Ιωάννου και μουσική δική μου, που θα κυκλοφορήσει αρχές καλοκαιριού. Εμφανίζομαι στο 'Ντεμέκ' στη Ν.Φιλαδέλφεια κάθε Παρασκευή και ετοιμαζόμαστε για τη συναυλία στα μέσα του Ιούνη στο Θέατρο Πέτρας. Από εκεί και πέρα, θα υπάρξει περιοδεία μέσα στο καλοκαίρι σε διάφορα μέρη της Ελλάδας και την Κύπρο.


οfficial links
https://www.facebook.com/HarisPanopoulos.gr


https://www.youtube.com/watch?v=t57HYAePo7s


https://www.youtube.com/watch?v=WiLCW8oj9DY

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου